C, PHP, VB, .NET

Дневникът на Филип Петров


* Играта „Бикове и Крави“ с Netbeans

Публикувано на 10 август 2017 в раздел УКИ.

Играта Бикове и Крави се играе от двама играчи. Единият си намисля четирицифрено число, което не започва с 0 и се състои от четири различни цифри. Вторият играч трябва да отгатне това число. В процеса на игра вторият играч дава предположения, за които първия брои и отговаря калко „бикове“ и колко „крави“ има. Идеята на тези бикове и крави е да подскажат на първия играч колко близо е до познаване на числото. Те се броят по следния начин:

  • Ако има съвпадение на цифра, която е на точна позиция, това се брои за „бик“;
  • Ако има съвпадение на цифра, но не е на точна позиция, това се брои за „крава“.

Например ако играч 1 е намислил числото 6789, а играч 2 даде отговори 9716, то имаме 1 бик (цифра 7 е на позиция 2) и 2 крави (цифри 9 и 6 присъстват в числото, но не са на същите позиции).

В приложената програма на Java се реализира визуално приложение на Java с JFrame форма в Netbeans, с което играч 1 е компютъра, а играч 2 е потребителя, който използва програмата. Със задачата се тренират следните умения:

  • Използване на различни контроли и разполагането им чрез Grid, Border и Flow Layout;
  • Генериране на произволно число, което отговаря на точно определени условия;
  • Алгоритми за намиране на биковете и кравите.

>>> Изтеглете изходния код на Бикове и Крави тук <<<

 



Добави коментар

Адресът на електронната поща няма да се публикува


*